Thursday, June 11, 2015

Kita hampir ke situ.


Tribute untuk seorang sahabat.

Sepetang bersama dia. Meluahkan gundah projek tahun akhir. Terasa semakin membahang tekanannya. Selepas beberapa pertolongan aneh yang ‘mengorbankan’ diri, dia datang bilik.

A : Cepat cepat nak fon. 
Saya : Nak buat apa? 
A :  Nak hantar something 
Saya : whatsapp lah
A : Berat. Bluetooth lah. 
Saya : Ala Bluetooth saya tak okay sangat 
A :  Nak juga. Eh salah fon. Sekejap sekejap. Nanti saya datang balik.

Pelik.

A : Okay, dah receive bagitahu.
Saya : Apanya? Okay. Dah.
A : Okay hayati elok-elok. Bye. *lari*

Dan ini lagunya. Lagu pertama yang menghuni telefon ini.

Terima kasih, sahabat.


Buat semua pelajar tahun akhir, 

Jika halangan menduga
Perjalanan kita
Janganlah kau putus asa
Kerna ku ada di sisi
Setia menemani
Andai semangat mu gugur
Genggamlah tanganku
Kita hampir ke situ

Hampir ke situ ; Mendua

Sedikit sahaja lagi perjuangan Ijazah Sarjana Muda bakal disimpulkan. Teruskan melangkah ! :)

No comments:

Post a Comment