Sunday, June 7, 2015

Officially 23 :)



      Tragedi pertarungan nyawa, 23 tahun yang lalu. Buat melahirkan seorang hamba yang lemah. Jika dikira siapa diri hari ini dan pertarungan si ibu, apakah berbaloi pengorbanan si ibu? Sesungguhnya aku hanya hamba yang lemah penuh cacat cela !


       Kebiasaannya, 30 Mei jatuh pada hari cuti dan semestinya akan curi masa untuk pulang. Bukan buat meraikan kegembiraan bersama kek dan segalanya. Cuma buat muhasabah, mengingatkan perjuangan ummi untuk diri. Buat tajdid diri dan matlamat hidup !

      Sudah 23 tahun bernafas. keluarga adalah antara pinjaman yang terindah. Cukup indah. Tetapi tetap juga pinjaman. Sampai suatu masa, semuanya harus dipulang. Hati wajib redha. Seperti mana Iwan sudah pergi mendahului semua. Setiap dari kita juga akan pergi. Samaada saya atau mereka mendahului. Lalu jika tiada, pada siapa harus dinyatakan cinta? Pada siapa harus diri berbakti? Ya! Pada Dia, empunya cinta.

       Mungkin sukar untuk menyedarkan diri semua itu adalah pinjaman. Mungkin tidak mudah untuk menerima tikanya  masa pinjaman sudah tamat. Tiadalah yang diri harapkan melain Engkau beri kekuatan sepertimana Engkau telah berikan ujian itu kelak.

      23 tahun. Sudah sampai masanya perkataan homesick dipadam. Sudah sampai masanya untuk membina diri sendiri. Seorang individu tanpa pergantungan pada hamba yang lain. Hanya antara seorang hamba dan Tuannya. Sekarang tiba masa untuk berbakti. Tidak kira di mana dan bagaimana. Moga setiap dari kebaikan, jika ada, turut memberi menfaat pada mereka, kedua orang tua. Kasih sayang juga perhatian ummi ayah, tidak mungkin terbalas.

Spread the love <3

Officially 23.



:)

Terima kasih walhamdallah :)

No comments:

Post a Comment